לא חסרים מיתוסים הנוגעים ב- SEO. בחלק מהם אנחנו בעצמנו נגענו לפני שבועיים בפרויקט שלנו (ניפוץ מיתוסי SEO נפוצים). עם זאת, יש הרבה טעויות שנעשות בתמימות על ידי מקדמי אתרים, אפילו הטובים שביניהם, וכאן נרחיב עליהן על מנת שתוכלו ללמוד מהן
1. ה- Keyword Tool של גוגל אדוורדס מוגדר להתאמה רחבה
מצב ברירת המחדל של ה- Keyword Tool הינו "התאמה רחבה", אשר מניב נתונים חסרי תועלת מנקודת מבט של קידום אתרים – חסרי תועלת בכך שהמספרים מנופחים בצורה דרסטית וכוללים אינספור ביטויים שמאגדים את ביטוי החיפוש המוגדר. למשל, ה- Keyword Tool מדווח על 30.4 מיליון חיפושים עבור הביטוי "נעליים", אבל זה כולל גם ביטויים המורכבים ממילים רבות, כגון: "נעלי ערב", "נעלי עור", "נעלי עקב גבוהות" ואפילו "נעלי שלג" ו-"נעלי בלמים".
במצב מדויק, נפח שאילתת החיפוש ל- "נעליים" צונח ל- 368 אלף חיפושים. ההבדל בין המספרים הללו הוא אדיר.
כדאי תמיד לזכור שאם עושים מחקר ביטויי חיפוש עבור SEO בכלי של אדוורדס, להוריד את הסימון בתיבה של "Broad Match" ולסמן את התיבה של "Exact".
2. "לא לאפשר" כאשר אתה אמור "לא לאנדקס"
האם שמתם לב אי פעם לרישומים של Google SERPs (דפי התוצאות של מנוע החיפוש) ללא כותרות או סניפטים? זה קורה כאשר הקובץ robots.txt שלך לא מאפשר
(disallow) לגוגלבוט לבקר בכתובת מסוימת, אבל גוגל עדיין יודע שהכתובת קיימת כיוון שנמצאו לינקים המצביעים לשם. הקישור עדיין יכול להיות מדורג מבחינת רלוונטיות טקסט העוגן בקישורים שמפנים אל דפים שאינם מורשים. קובץ robots.txt שלא מאפשר גישה לדף (disallow) הוא הוראה שלא לאנדקס את תוכן הדף, לא הוראה לזרוק את הכתובת מהאינדקס. הפיתרון הוא לא לאנדקס את העמוד כלל (noindex).
3. לא להשתמש באוצר המילים של הגולשים שלך
בואו נהיה כנים. הגולשים שלך לא מדבר בשפה של התעשייה. הגולש הממוצע ייתכן ולא מחפש דברים בצורה שאתה חושב שהגיוני ואינטואיטיבי לחפש בה. מה עושים? משתמשים במילות החיפוש שמתאימות לקהל היעד, ולא מה שבהכרח נוח לך.
4. לוותר על שלב סיעור המוחות במילות המפתח
ביצוע סיעור מוחות למילות מפתח יכול להיות פשטני כמו באמצעות Google Suggests (שמשלים לך אוטומטית את מה שאתה מקליד ומובנה בגוגל.קום) או בעזרת Soovle (שעושה את אותו הדבר בו זמנית מגוגל, בינג, יוטיוב, ויקיפדיה, אמאזון ו- Answers.com). גם ה- Wonder Wheel יכול לסייע לכם. הרעיון הוא לחשוב בצורה רוחבית!
5. לא לבטל כמו שצריך את ההתאמה האישית של גוגל
לפני זמן לא רב, החלה גוגל בהתאמה אישית של התוצאות המבוססות על פעילות חיפוש גם למשתמשים שאינם מחוברים לחשבונם כרגע. לכל מי שחשב שהתנתקות מגוגל יהיה מספק על מנת לקבל תוצאות שאינן מותאמות אישית, התשובה היא: זה לא. יש ללחוץ על Web History ב- SERPs של גוגל ואז: Disable customizations based of the google activity. במקרה ומדובר בשאילתה בודדת, ניתן להוסיף לאחר ביטוי החיפוש: "&pws=0".
6. לא להתחבר לחשבונות בשימוש בכלים חינמיים
בחלק מהכלים מבוססי אינטרנט בהם כולנו משתמשים באופן קבוע, כמו Google Trends, הכלי מגביל את התכונות או נותן נתונים שאינם שלמים (או פחות מדויקים) אם לא נכנסים באמצעות השם משתמש. ה- Keyword Tool אף מציין זאת בפשטות: "היכנס עם חשבון האדוורדס שלך על מנת לראות את הרשימה המלאה של רעיונות עבור חיפוש זה." יהיה חכם לשים לב להוראה הזאת.
7. לא להחזיר קוד מצב 404 כאשר צריך
חשוב להחזיר קוד מצב 404 (הרבה יותר מאשר קוד 200 או 301) כאשר כתובת האתר המבוקש מזויף או לא קיים יותר. אם לא תעשה זאת, האתר שלך ייראה פחות אמין בעיני גוגל. וכן, גוגל בודקת את זה.
8. לא לבנות לינקים עבור דפים שמקשרים אלייך
הרבה מקדמי אתרים חובבים מפספסים את החשיבות של בניית קישורים לדפים שמקשרים לאתרים שלהם. עבור אתרים מסחריים, יכול להיות קשה להשיג לינקים שמצביעים ישירות על האתר שלך. אבל ברגע שהשגת קישור טוב, יכול להיות הרבה יותר קל לבנות קישורים לתוך הדף המקשר הזה ואז תוכל ליהנות מהתועלת העקיפה שבדבר.
9. לא לבדוק את השכונה לפני שאתה בונה בית
כשאתה קונה בית באזור מסוים, אתה תבדוק את בתי הספר באזור ואת רמת הפשיעה, נכון? אז למה לא לעשות את אותו הדבר בעת מעבר לשכונת IP חדשה? קיימים מספר בודקי IP ברשת, והם מיועדים בעיקר עבור אנשים בעלי זמן קצר. אתם לא באמת רוצים להיות על אותה כתובת IP (אירוח משותף) עם חבורה של אתרים מפוקפקים - זה פוגע בדירוג. נסו את http://www.ipneighbour.com.
10. לבלבל בין סיבתיות לבין מתאם
כשמישהו אומר שהוא הוסיף תג H1 לאתר שלו וזה הקפיץ מעלה את הדירוג שלו בגוגל, השאלה הראשונה הנשאלת היא: "האם כבר היה לך את הטקסט בכותרת ופשוט שינית את תג הפונט ל- H1, או שהוספת כותרות עשירות במילות מפתח שלא היו שם לפני?" לרוב התשובה היא השנייה. הטקסט העשיר במילות מפתח הוא זה שהקפיץ את הבלטת מילות המפתח (=סיבתיות). תג ה- H1 היה סתם מתאם מקרי שלא הזיז באמת לאף אחד.
11. וקבלו עוד טעות נפוצה נפוצה כבונוס: אחסון על גבי בלוגים חינמיים לקידום האתר
בלוגים חינמיים (כמו וורדפרס או בלוגר) מספקים שירות מצוין, פשוט לא לצרכי קידום. הם אינם מאפשרים לבצע את הדברים הקטנים שעושים קידום אורגני למצוין. ובבקשה ממך, בכל מקרה אל תשאיר את הבלוג שלך על סאבדומיין של של וורדפרס.קום, במחיר של 10$ לשנה אתה יכולים לקבל חשבון וורדפרס עם דומיין משלך. ועדיין עדיף אחסון עצמאי עם יכולת שליטה מלאה.
מכירים עוד טעויות SEO נפוצות שחשוב שכולם יידעו? ספרו לנו עליהן בתגובות!
(הרעיון המקורי לפוסט נלקח מהאתר Search Engine Land)
מאמר מעולה, אבל יש לי שאלה קטנה
במחיר של 10$ לשנה אתה יכולים לקבל חשבון וורדפרס עם דומיין משלך
איך בדיוק הגעת לחשבון הזה?
היי מאור,
תודה על התגובה.
בדקתי שוב, ואתה צודק – הם העלו מחירים, זה החל מ- 12$
תראה:
http://en.wordpress.com/products/
מאמר יפה מאוד.
אתה יכול להוסיף ולדבר על:
הטעות להתייחס ל- PR בהקשר של דירוג האתר.
שימוש בתגית Meta keyword שהפכה ללא רלוונטית בעיני גוגל.
הטמעת דפי תוכן חדשים ( לאחר מחקר מילות מפתח) על בפוטר התחתון של האתר, כאשר הלינקים בפונט קטן ובקונטרסט נמוך ביחס לרקע, במקום במקום גבוה גבוה, פונט נורמלי וקונטרסט גבוהה.
אי שימוש במבנה היררכי של דפי התוכן באתר על ידי אשכולות תוכן נפרדים.
יצירת טייטלים ותיאורים הכתובים לגוגל במקום לגולשים.
מספיק להיום, לילה טוב
תודה ניר שי,
כל מילה בסלע.
אחלה מאמר! בדיוק לפני שעה יצא לי לעבור עם לקוח על הטעת הקלאסית של "מדוייקת" במקום "נרחבת"
מאמר מעולה!
רק הייתי מוסיף כאן עוד פרמטר קטן – שאנשים שמים את אתרי הלוויין שלהם על אותו שרת עם האתר שהם רוצים לקדם. קצת בענייתי
מאמר מעולה ואיכותי
ניר דיבר על הרבה טעויות נוספות.
אני חושב להעיר הערה אחת נוספת
יצרית קישורים לא רק עבור גוגל.
יצירת קישורים עבור הגולשים תהיה טובה מאוד עבור גוגל.
ואם על קישורים דיברתי
קישור אחד איכותי שווה 100 קישורים זבלה
יואב ועמית,
תודה על התגובות.
התוספות שלכם סופר רלוונטיות.
אהבתי את אחד, כי הכלי באמת מותאם הרבה יותר למפרסם באדוורדס ולא למקדם האתרים… אבל הכותרת מבלבלת. צריך להיות "שימוש בהתאמת ברירת המחדל של Keywords Tool במקום בהתאמה מדויקת".
זה נקרא מאמר אם ערך אהבתי במיוחד את סעיף 8
היי איתי ופרפקט,
תודה לכם על התגובות.
שמחה שנהניתם מהמאמר
היי אורנית
אהבתי את הפוסט ובמיוחד את סעיף 11, אני נתקל בלא מעט בלוגים כאלו שמשקיעים בהם הרבה מאמץ, לא חבל ?
היי ירון,
תודה רבה על התגובה. מסכימה איתך לחלוטין