SEO – "טקסט עוגן" בקישורים חשוב פחות

Seo_Word_Cloud

אמת או חובה? נבחן שישה מיתוסים על SEO ומדיה חברתית ונראה האם הם נכונים או לא.
פרויקט בשישה חלקים.

מיתוס ראשון: SEO – "טקסט עוגן" בקישורים חשוב פחות

מה אומרים: בעבר, כאשר היה בדיוק את אותו טקסט עוגן (Anchor text) ב- 75% מהקישורים המובילים לאתר שלך, זה היה דבר טוב. היום יכולים להאשים אותך בספאם. בכל מקרה, זה אפקטיבי הרבה פחות מאשר ביזור טקסטים בקישורים. אנשים אחרים לקחו את זה צעד אחד רחוק יותר ואמרו כי גוגל שינתה את האלגוריתם שלהם כדי להצביע על אתרים בעלי קישורים חשודים בטקסט עוגן קבוע.

מי אמר את זה: הרבה אנשים חכמים, כולל SEOWiz, SEOmoz ועוד כמה אחרים.

מידת האמינות: אמיתי. תאמינו.

ניתוח: האמת, טקסט העוגן באמת משנה פחות, אבל אנחנו בספק רב שגוגל מענישה בכוונה אתרים על אחידות בעוגני הטקסט. זה יגרום לכך שיהיה הרבה יותר קל לפגוע במתחרים שלך. החשד הוא כי גוגל אכן הפחיתה בחשיבותם, ושיפרה את האלגוריתם כך שתשיג פחות ערך מקישורים זהים הכוללים את אותו עוגן טקסט. כך שלא מדובר בעונש, חס וחלילה, בטח לא עבור מי שפועל בצורה נבונה. אנשים שמסתמכים בצורה בלעדית על טקסט עוגן קבוע כחוזקה עיקרית ב- SEO אכן נפגעו. גיוון הוא המפתח, כן, השתמשו בו בחוכמה. ואל תשימו את כל הביצים בסל אחד :)

מה לעשות: זוהי רק הירייה הראשונה במלחמה נגד ספאם המגיע מקישורים. אם אתם משתמשים בקניית קישורים בתור אסטרטגיה, ורוב הלינקים הללו מופיעים בפוטרים של אתרים, עם אותו טקסט מקושר, כדאי מאוד שתתחילו לגוון, אחרת הלך עליכם.

ומה איתכם? מגוונים בטקסט עוגן? מהי לדעתכם הדרך האופטימאלית לפעול בחזית הנ"ל?

(הרעיון המקורי לפוסט נלקח מהבלוג Conversation Marketing)

  1. פינגבאק: 10 טעויות SEO נפוצות | אינובינט – שיווק מקוון | Innovinet – Online Marketing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>