היום נסכם את הפרויקט השבועי שלנו בשני מיתוסים אחרונים חביבים.
מיתוס שישי: מדיה חברתית – טוויטר מת? תלוי את מי שואלים…
מה אמרו: עדיין בהתמודדות עם בעיות שרת ותוך איבוד משתמשים פעילים, כנראה שטוויטר הולך למות בקרוב.
מי אמר: כל מי שרוצה תגובה כלשהי.
אמינות: ממש לא נכון.
ניתוח: ברגע שיש כמה מאות חברות שמשתמשות ב- API שלך, ומס' מנועי חיפוש (אהמ, מי אמר גוגל ולא קיבל?) שמסתמכים עלייך כגורם בכיר ואמין, כנראה שאתה בטוח.
מה לעשות: תתעלמו.
(הרעיון המקורי לפוסט נלקח מהבלוג Conversation Marketing)
בהקשר לנושא, אני רוצה להתייחס לכתבה של ארד אקיקוס מחדר 404 שפורסמה ב- YNET, על כך שקהילת הטוויטר הישראלית הלכה בדרך כל בשר ומתה. הוא טוען שהתצורה הישנה של טוויטר, זאת שהתעסקה בתכנים ממשיים ולא באנשים עצמם, מתה, ותגרום למאמצים הראשוניים שבה לחפש פלטפורמה חדשה.
שרון גפן (גם היא מחדר 404) מגיבה לארד בכך שטוויטר ממש, אבל ממש לא מת. שכל קהילה, בשלב כלשהו, הופכת למיינסטרים, ממש כמו פייסבוק, ושאין שום סיבה להיבהל מזה. קהילה היא מה שאנחנו עושים ממנה, והיתרון של טוויטר הוא באופן בו הוא אינו מחויב להדדיות. אנחנו בסופו של דבר אלה שקובעים את מהות השיחה, ואם לא מתאים לנו – גם יכולים לשנות את הנושא.
אז מה דעתי בנידון? האמת, מודה באשמה, מעולם לא התחברתי לטוויטר באמת. כן, ניסיתי פה ושם לצייץ, אבל מהר מאוד עלתה בי המחשבה: "בשביל מה זה טוב?". אני כן יכולה להגיד לכם בבירור שהקהילה של טוויטר כאן בישראל היא לא אותה קהילה שקיימת בארה"ב, שם המותג משגשג ברמות שאין לו שום סיבה לדאוג מהן. אולי אנחנו כישראליים מחפשים קשר אישי יותר כמו בפייסבוק – לקבל פידבק ספציפי על סטטוסים. ואולי פשוט, רחמנא ליצלן, אנחנו לא מתחברים לזה. נו, גם זה קורה לפעמים.
מיתוס שביעי ואחרון: SEO IS DEAD
נו באמת, מה עובר עליכם? נראה לכם שזה יכול להיות נכון? ממש לא.
–
הגענו לסיום הפרויקט השבועי שלנו. תודה שקראתם ועקבתם, מקווה שנהניתם ושאולי גם חידשתי לכם משהו.
נתראה בפוסט הבא. סוף שבוע נהדר!